شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶   |   Sat October 21, 2017  
   
 
 آرشیو  |  جستجو         
         صفحه اصلی   |
     پربازدیدترین ها
مجله بهداشت و سلامت - سال هفتم- شماره 37
مجله بهداشت و سلامت - سال ششم- شماره 36
مجله مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 2
ورزش و سرگرمی - سال هفتم- شماره36
مجله مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 1
معلومات عمومی - سال هفتم- شماره 1
مجله بهداشت و سلامت - سال هفتم- شماره 39
معلومات عمومي - سال هفتم - شماره 2
مجله فناوری اطلاعات - سال هفتم- شماره 32
مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 3
     مدیریت شهری
مديريت شهري -  شماره 9
مدیریت شهری -  شماره 8
مديريت شهري -  شماره 7
مدیریت شهری -  شماره 6
مدیریت شهری -  شماره 5
مدیریت شهری -  سال هشتم-شماره 4
مدیریت شهری -  سال هفتم- شماره 3
مجله مدیریت شهری -  سال هفتم- شماره 2
مجله مدیریت شهری -  سال هفتم- شماره 1
  بیشتر ...
     فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات -  شماره 34
فناوري اطلاعات -  شماره 33
مجله فناوری اطلاعات -  سال هفتم- شماره 32
مجله فناوری اطلاعات -  سال هفتم- شماره 31
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 30
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 29
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 28
مجله فناوری اطلاعات -  سال پنجم- شماره 27
مجله فناوری اطلاعات -  سال پنجم- شماره 26
مجله فناوری اطلاعات -  سال چهارم- شماره 25
  بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩١/٠١/١۵ تعداد بازدیـد : ٧۶۶ نسخه چاپی
 
 فناوری اطلاعات
 سال ششم- شماره ٢٨
 
 
 
مجله فناوری اطلاعات

 

 

عناوین

 

:: دري كه براي نبرد با موجودات ترسناك باز مي‌شود

:: رايانه هاي بازي

:: نخستين مانيتور جهان با وب‌كم ۵ مگاپيكسلي

:: باريك‌ترين نمايشگر جهان با ضخامت ١۵ ميليمتر

:: ساخت نمايشگر پيشرفته با الهام از بال‌هاي پروانه

:: نور جايگزين انرژي الكتريسيته در رايانه‌ها مي‌شود

 

 

 

بازي هاي ترسناك از جمله ديگر بازي هايي بودند كه در دهه ٨٠ ميلادي به بازار آمدند.

به گزارش فارس، يكي از اولين بازي هاي ترسناك و ماجراجويانه، Haunted House بود كه در سال ١٩٨١ عرضه شد. اين بازي توجه عموم را به جذابيت استفاده از مؤلفه‌هاي ترسناك در بازي هاي ويديويي جلب كرد و نشان داد كه اين نوع بازي ها هم تا چه حد مي توانند با استقبال مواجه شوند.

Sweet Home كه در سال ١٩٨٩ عرضه شد از بسياري از امكانات مدرني كه در بازي هاي ويديويي آتي به كار گرفته شدند برخوردار بود، هر چند اين امكانات در حد اوليه بودند. اين بازي حاوي نبرد با مخلوقاتي ترسناك بود كه براي غلبه بر هر يك بايد از روش منحصر به فردي استفاده مي شد.

علاوه بر اين كاربر بايد برخي معماها را نيز در جريان اين بازي حل مي كرد. اين بازي كه توسط شركت Capcom طراحي و خلق شده بود، الهام بخش طراحي بازي موفق Resident Evil شد كه در سال ١٩٩۶ اولين قسمت آن به بازار آمد. استقبال از نسخه هاي مختلف اين بازي باعث شد تا استفاده از آن گسترش يابد. در اين بازي براي آغاز فرايند آن دري باز مي شد و اين روند تا به آخر تكرار مي شد. استفاده از اين شيوه بعدها چندين بار مورد تقليد قرار گرفت.

در سال ١٩٩٢ بازي ديگري در ژانر ترسناك به نام Alone in the Dark عرضه شد. اين بازي ترسناك تركيبي از بازي هاي اكشن و ماجراجويي بود و در آن به جاي تأكيد بر نبرد و درگيري بر تحقيق و بررسي شرايط و ميدان بازي تأكيد شده بود. اين بازي از جمله اولين بازي هايي بود كه براي پيشبرد آن كاربر بايد به مغزش فشار مي آورد و بر روي نكات مستتر در جريان بازي تامل مي كرد.

يكي از اولين تلاش ها براي شبيه سازي سناريوهاي سه بعدي در جريان اين بازي صورت گرفت. بدين منظور تصاوير چند بعدي با تصاوير پس زمينه دو بعدي تركيب شده بودند تا كاربر تصور كند در يك محيط سه بعدي در حال اجراي بازي است. اين بازي بعدها در طراحي بازي Resident Evil به طور گسترده مورد تقليد قرار گرفت.

آخرين ژانر بازي كه در دهه ٨٠ به وجود آمد، ژانر بازي شبيه سازي وسايل نقليه بود كه Battlezone محصول سال ١٩٨٠ اولين بازي بود كه در اين زمينه به وجود آمد. سازندگان بازي تلاش زيادي به عمل آورده بودند تا محيط آن را سه بعدي كنند.

Elite محصول سال ١٩٨۴ ديگر بازي در اين زمينه بود كه توسط ديويد باربن و يان بل طراحي شده بود. در اين بازي تلاش شده بود در حد امكان و با استفاده از فناوري كه در آن زمان موجود بود، حركات وسايل نقليه شبيه سازي شود. اين بازي به پيشگام بازي هاي شبيه سازي پروازهاي فضايي در آينده مبدل شد.

 

رايانه هاي بازي

نمونه هاي اوليه رايانه هايي كه انجام بازي هاي ويديويي با استفاده از آنها ممكن بود، در سال هاي ١٩٨١ و ١٩٨٢ ميلادي عرضه شدند. اين رايانه ها كه برخي از آنها براي ايرانيان نيز بسيار خاطره انگيز بودند Apple II و Commodore ۶۴ بودند. توليد نخستين آن كه محصول شركت اپل بود از سال ١٩٩٧ آغاز شد. رايانه دوم به سرعت وارد بازار ايران نيز شد و محبوبيت خارق العاده اي كسب كرد.

البته چند شركت ديگر محصولاتي در اين زمينه عرضه كردند كه چندان مورد توجه قرار نگرفت. ZX٨١ ساخت Sinclair و ZX Spectrum از جمله ديگر رايانه هاي در دسترس بودند. ZX Spectrum بيشتر در انگليس بازار پيدا كرد و مورد توجه قرار گرفت. اما ديگر رايانه هايي كه از آنها نام برديم در آمريكا و ديگر بازارهاي جهاني مشهور شدند. البته در اين ميان به Atari ٨٠٠ هم اشاره كرد كه مدتي بعد به بازار عرضه شد.

اين رايانه ها به طور متوسط ١۵ سال بازار را در كنترل خود داشتند. بيشترين نرم افزارهاي بازي براي Apple II توليد شد. بايد توجه داشت كه رايانه ها در آن زمان ٨ بيتي بودند و مجموع نرم افزارهاي عرضه شده براي Apple II به منظور انجام بازي‌هاي ويديويي از مرز ٢٠ هزار نرم افزار گذشت.

در سال ١٩٨۴ بازار بازي هاي رايانه اي براي اولين بار، بازار بازي هاي كنسولي را پشت سر گذارد. علت آن بود كه كيفيت و توانايي هاي بازي هاي رايانه اي به سرعت پيشرفت كرده بود و با استفاده از حداكثر امكانات سخت افزاري موجود حس هيجان و ماجراجويي كاربران كاملا ارضاء مي شد. همچنين اجراي بازي ها با استفاده از رايانه ها كه زماني بسيار دشوار بود هم اكنون ساده تر شده و با استفاده از چند دكمه ممكن بود.

 

نخستين مانيتور جهان با وب‌كم ۵ مگاپيكسلي

شركت سامسونگ مانيتور ال‌سي‌دي جديدي را با نام VC٢۴٠ به بازار عرضه كرده است كه به همراه وب‌كم ۵ مگاپيكسلي در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد و مي‌تواند امكان كنفرانس‌هي ويديويي با كيفيت HD را براي كاربران فراهم كند.

به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين نمايشگر ٢۴ اينچي نخستين مانيتور جهان است كه شامل وب‌كم ۵ مگاپيكسلي مي‌شود. اين مانيتور كه بيشتر براي استفاده‌هاي تجاري مناسب خواهد بود، به گونه‌اي طراحي شده است كه با سرويس تلفن اينترنتي VoIP سازگاري فراوان دارد و مي‌تواند بخشي از صفحه‌نمايش را به آن اختصاص دهد. مانيتور جديد سامسونگ شامل ميكروفون داخلي ويژه‌اي مي‌شود كه قابليت از بين بردن صداهاي اضافي محيط نيز براي آن درنظر گرفته شده است. اين مانيتور كه تصاوير را با كيفيت HD پخش مي‌كند، شامل كنتراست ١٠٠٠ به يك مي‌شود و قيمت آن ١٩٩٩ دلار اعلام شده است.

 

 

باريك‌ترين نمايشگر جهان با ضخامت ١۵ ميليمتر

شركت ال‌جي چندي پيش از ساخت محصولي خبر داد كه باريك‌ترين نمايشگر دنيا محسوب مي‌شود. اما BenQ به‌تازگي نمايشگري روانه بازار كرده كه از محصول شركت ال‌جي نيز باريك‌تر است.

به نقل از پاكت لينت، نمايشگر شركت BenQ با نام V٢٢٢٠ معرفي شده و يكي از باكيفيت‌ترين نمايشگرهاي جهان محسوب مي‌شود. اين محصول قادر است تصاوير را با كنتراست پوياي "يك به ١٠ ميليون " به‌نمايش بگذارد تا تصاوير در واقعي‌ترين حالت پخش شوند. باريك‌ترين نمايشگر دنيا كه هم‌اكنون توسط BenQ عرضه شده است، فقط ١۵ ميليمتر ضخامت دارد. براي اين نمايشگر خروجي HDMI و ورودي اتصال هدفون در نظر گرفته شده است و از ديگر قابليت‌هاي آن مي‌توان به پخش تصاوير با كيفيت ١٩٢٠ در ١٠٨٠ پيكسل اشاره كرد. سرعت پاسخگويي اين نمايشگر به فرمان‌هاي كاربر ۵ ميلي‌ثانيه است و به گفته كارشناسان، نخستين نمايشگري محسوب مي‌شود كه امكانات ياد شده را به صورت يكجا در خود جا داده است.

شركت BenQ اعلام كرده است كه از ماه آينده اين محصول را وارد تايوان مي‌كند و از ماه ژوئن، آن را به صورت گسترده در بازارهاي جهاني به‌فروش مي‌رساند.

 

 

ساخت نمايشگر پيشرفته با الهام از بال‌هاي پروانه

دانشمندان با الهام از بال‌هاي پروانه موفق به ساخت مدل مفهومي نمايشگري شده‌اند كه نور و تصوير را با كيفيت بالاتر به نمايش مي‌گذارد

به نقل از ساينس‌ديلي، شركت Qualcomm MEMS نمايشگر جديد خود را با نام Mirasol معرفي كرد و توضيح داده است كه اين نمايشگر به‌زودي در نسل جديد دستگاه‌هاي الكترونيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نمايشگر كه با الهام از بال نوعي پروانه آبي‌رنگ ساخته شده است،‌ نور منتشر شده از بيرون را به طور كامل بازمي‌تاباند تا تصاوير در مقايسه با نمايشگرهاي LCD با كيفيت بالاتري به نمايش درآيند. در اين نمايشگر كاربر به سادگي مي‌تواند متن‌ و تصاوير را زير نور آفتاب ببيند. به گفته دانشمندان، ميزان مصرف انرژي در اين نمايشگر بسيار كمتر از مدل‌هاي كنوني است و به همين خاطر، گزينه مناسبي براي دستگاه‌هاي الكترونيكي همراه محسوب مي‌شود و به كمك آن دستگاه‌هاي الكترونيكي مي‌توانند به مدت چند روز نياز به شارژ مجدد نداشته باشند. نمايشگر Mirasol براي نمايش تصاوير به نور پس‌زمينه نياز ندارد و به همين خاطر است كه انرژي كمتري در آن مصرف مي‌شود. به گفته كارشناسان شركت Qualcomm، ميزان مصرف انرژي در اين نمايشگر در مقايسه با مدل‌هاي مشابه كنوني ٧/٣٣ درصد كمتر و ميزان كربن توليد شده از آن ٩۴ درصد پايين‌تر است

 

 

نور جايگزين انرژي الكتريسيته در رايانه‌ها مي‌شود

دانشمندان دانشگاه MIT موفق به ساخت نخستين ليزر از عنصر ژرمانيوم شده‌اند كه مي‌تواند نور را با طول موجي مناسب براي ارتباطات نوري توليد كند

به نقل از ساينس‌ديلي، اين نخستين ليزر ژرمانيومي است كه مي‌تواند در فضايي با دماي منازل عمل كند و دنياي رايانه‌هاي شخصي را متحول سازد. بر خلاف دستگاه‌هاي ليزري موجود، اين سيستم به‌گونه‌اي طراحي شده است كه مي‌تواند در ساخت تراشه‌هاي سيليكوني كه از قطعات اصلي رايانه‌هاي شخصي محسوب مي‌شوند، مورد استفاده قرار گيرد. با اين سيستم جديد مي‌توان شاهد تفاوت‌هاي عمده در جريان انتقال اطلاعات در رايانه‌هاي شخصي بود. دانشمندان دانشگاه MIT ادعا مي‌كنند با سيستم جديد ‌آنها مي‌توان انرژي نور را جايگزين انرژي الكتريسيته در رايانه‌ها كرد كه البته اين اقدام نيازمند بررسي‌هاي بيشتر در اين زمينه است. يك تراشه رايانه‌اي براي آنكه بتواند ظرفيت رايانه‌اي خود را افزايش دهد، نيازمند پهناي باند بيشتر در سيستم‌هاي ارتباطي است تا از اين طريق بتواند حجم وسيع‌تري از اطلاعات را منتقل كند. به گفته دانشمندان، انتقال اطلاعات بر مبناي سيستم ليزري نوري به اين تراشه‌ها امكان مي‌دهد محدوديتي را پيش‌رو نداشته باشد

 
     
     
 
   منبع:   مرکز اطلاعات فنی ایران
 
 
 
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩١/٠١/١۵ تعداد بازدیـد : ٧۶۶ نسخه چاپی
 
 
طبقه بندی موضوعی    
بهداشت و سلامت    
تجارت و اقتصاد    
فرهنگ و هنر    
فناوری اطلاعات    
مدیریت شهری    
معلومات عمومی    
ورزش و سرگرمی    
 
 
 
 
 
© 2005 - 2017  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
۵ کاربران آنلاین :
۷۵,۰۸۸ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
مرکز اطلاعات مدیریت شهری
سایت مرجع مدیریت شهری
موسسه فرهنگی تبیان
موسسه فرهنگی راسخون
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
پایگاه اطلاع رسانی
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو مجلات
آرشیـو مدیریت شهری
آرشیـو مجله فناوری
آرشیو مجله بهداشت
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان