دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷   |   Mon December 17, 2018  
   
 
 آرشیو  |  جستجو         
         صفحه اصلی   |
     پربازدیدترین ها
مجله بهداشت و سلامت - سال هفتم- شماره 37
مجله بهداشت و سلامت - سال ششم- شماره 36
مجله مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 2
ورزش و سرگرمی - سال هفتم- شماره36
مجله مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 1
مجله بهداشت و سلامت - سال هفتم- شماره 39
معلومات عمومی - سال هفتم- شماره 1
معلومات عمومي - سال هفتم - شماره 2
مجله فناوری اطلاعات - سال هفتم- شماره 32
مدیریت شهری - سال هفتم- شماره 3
     مدیریت شهری
مدیریت شهری -  شماره 11
مدیریت شهری -  شماره 10
مديريت شهري -  شماره 9
مدیریت شهری -  شماره 8
مديريت شهري -  شماره 7
مدیریت شهری -  شماره 6
مدیریت شهری -  شماره 5
مدیریت شهری -  سال هشتم-شماره 4
مدیریت شهری -  سال هفتم- شماره 3
مجله مدیریت شهری -  سال هفتم- شماره 2
  بیشتر ...
     فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات -  شماره 34
فناوري اطلاعات -  شماره 33
مجله فناوری اطلاعات -  سال هفتم- شماره 32
مجله فناوری اطلاعات -  سال هفتم- شماره 31
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 30
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 29
مجله فناوری اطلاعات -  سال ششم- شماره 28
مجله فناوری اطلاعات -  سال پنجم- شماره 27
مجله فناوری اطلاعات -  سال پنجم- شماره 26
مجله فناوری اطلاعات -  سال چهارم- شماره 25
  بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٣/٠٩ تعداد بازدیـد : ١۶٩ نسخه چاپی
 
 معلومات عمومی
 شماره ١۶
 
 
 
معلومات عمومی

 

در این شماره می خوانید:

تقویت حافظه با ٧ سرگرمی ساده

١. رنگآمیزی

٢. باغبانی

٣. نقاشی

۴. آشپزی

۵. طراحی

۶. بافندگی

٧. خیاطی

 

تقویت حافظه، حتما با خواندن کتاب میسر نیست. گاهی با بعضی از سرگرمیها هم میتوان ذهن را خلاق کرد.

خلاق بودن بهترین روش برای سپری کردن اوقات فراغت و در عین حال سرگرم شدن است. بهترین بخش انجام کارهای خلاقانه این است که شما با کمی حوصله میتوانید چیزی را خلق کنید که منحصر به خودتان است.

انجام سرگرمی خلاقانه و ابتکاری میتواند حافظه شما را بسیار تقویت کند و به شما کمک کند که چیزها را خیلی واضحتر به یاد آورید. وقتی خلاق باشید، مسیرها، تاریخهای تولد و موعد انجام کارها در یک چشم به هم زدن را به خاطر خواهید آورد.

در اینجا به شما ٧ سرگرمی برای تقویت ذهن را آموزش میدهیم که بتوانید حافظه خود را شکوفا کنید.

١. رنگآمیزی

رنگآمیزی بزرگسالان این روزها به موضوعی جدی مبدل شده است چراکه این فعالیت آسان روشی ساده اما هیجانانگیز و ارزان برای دور کردن استرس و خلاصی از شر آن است. اما جالب است بدانید که کاهش استرس به تقویت حافظه هم کمک میکند. در واقع، استرس مزمن تأثیر منفی در ناحیه هیپوکامپوس مغز دارد؛ یعنی دقیقاً همان ناحیه از مغز که مسؤول حافظه است. اینجاست که ارتش ماژیکها و مدادهای رنگارنگ وارد میدان میشود و به کمک میآیند. لازم نیست حتماً روی کاغذ نقاشی بکشید. روی کیسهها یا کیفهای پارچهای برای استفاده شخصی خودتان نقاشی بکشید و رنگآمیزی کنید.

٢. باغبانی

باغبانی هم مانند رنگآمیزی حس استرس را آرام میکند. انگار چیز آرامبخشی در زندگی گیاهی وجود دارد. این هم ثابت شده است که باغبانی از مغز شما محافظت میکند و به خاطر آوردن چیزها را تقویت مینماید. باغبانی روزانه خطر زوال عقل را کاهش میدهد؛ این ناهنجاری مغز با بالا رفتن سن بیشتر میشود. علائم چنین عارضهای کاهش عملکرد شناختی و از بین رفتن قدرت حافظه است. اما با باغبانی کردن، شما مغز خود را در برابر این بیماری ایمن میکنید و در عین حال نیز محیط پیرامون خود را سبز و بانشاط نگه خواهید داشت. نیاز به فضای زیادی ندارید. میتوانید باغبانی در گلدان را یاد بگیرید و در فضای کوچک سرسبزی را به اطراف زندگی خود هدیه دهید.

٣. نقاشی

هنرورزی و انجام کارهای هنری برای مغز در حکم یک ورزش است. هر چه بیشتر مغز را تمرین دهید، قویتر میشود. خلاق بودن ارتباط بین بخشهای مختلف مغز را بیشتر میکند. در نتیجه، با افت قدرت تفکر و ذهن مبارزه میشود و توانایی مغز برای به خاطرهسازی و حفظ لحظات تقویت خواهد شد. در اصل، نه تنها حافظه شما حفظ میشود بلکه بهتر از قبل هم خواهد بود. برای مثال همین عمل ساده و فیزیکی نقاشی کردن معجزه میکند؛ حتی اگر در ابتدا با نحوه استفاده از آبرنگ شروع شود.

۴. آشپزی

طبخ یک غذای خوشمزه روشی هیجانانگیز برای تحریک مغز است. از آنجا که فعال نگه داشتن مغز روش اصلی برای جلوگیری از کاهش قوای ذهنی است، واقعاً این کار ارزش امتحان کردن را دارد. حتی یک عادت کوچک هم میتواند بسیار تفاوت ایجاد کند و مفید واقع شود. وقتی آشپزی میکنید، مغز شما باید تمامی حرکات را پردازش کند تا به مرحله بعدی برود. خواندن دستور طبخ غذا هم خالی از فایده نیست. سعی کنید با غذاهای ساده اما خوشمزه کار خود را شروع کنید.

۵. طراحی

خلاق بودن به طور نامحسوسی مشکلات را حل میکند. هدف شما این است که یک سری وسیله را کنار هم قرار دهید و یک چیز خاص و متفاوت ایجاد کنید. طراحی کردن یک نمونه بارز از خلاقیت است. هر خطی که میکشید هدفی را در پی دارد و کار مغز شما را میطلبد تا کامل شود. این نوع توجه به مغز شما کمک میکند تا نورونهای بیشتری تولید کند؛ یعنی سلولهایی که ذهن را سالم نگه میدارند. پس همین حالا دست به کار شوید و به کلاسهای طراحی بروید.

۶. بافندگی

فعالیت پیچیدهای مانند بافندگی باعث درخشش مغز میشود. بافندگی باعث میشود شما فراتر از گلوله کاموا ذهن خود را باز کنید. این فعالیت با احساسات خوبی همراه است که از مغز شما محافظت میکند: خوشبختی، آرامش و تمدد اعصاب. هر چه بیشتر ببافید، عملکرد ذهنی شما بیشتر شکوفا میشود و پیشرفت میکند. اگر میخواهید با یک کار آسان و سریع شروع کنید، از بافت جوراب و کلاه غافل نشوید.

٧. خیاطی

فعالیت خلاقانهای مانند خیاطی برای مغز شما در حکم زنگ بیدارباش است و این حالت آگاهی و هشیاری تا زمانی که شما خلاقیت در کار خود داشته باشید ادامه پیدا خواهد کرد. تصمیمگیری در مورد اینکه چطور یک کوک به کوک دیگر منتهی میشود به مغز شما امکان میدهد تا ارتباط برقرار کند. این برای رشد مغز و در نهایت حافظه شما بسیار حیاتی است. این فعالیت به شما نشان میدهد که خیاطی میتواند بیش از تعمیر یا دوخت یک لباس باشد. اگر میخواهید خیاطی کنید، سعی کنید از لباسهای قدیمی خود برای درست کردن بالشهای دم دستی استفاده کنید.

یادتان باشد که لازم نیست کارتان خیلی حرفهای و خاص باشد. فواید تقویت حافظه در خود این فعالیتها نهفته است نه در نتیجه آن. خودتان را در این فعالیتها غرق کنید و حسابی سرگرم شوید.

 
     
     
 
   منبع:   هگمتانه
 
 
 
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٣/٠٩ تعداد بازدیـد : ١۶٩ نسخه چاپی
 
 
طبقه بندی موضوعی    
بهداشت و سلامت    
تجارت و اقتصاد    
فرهنگ و هنر    
فناوری اطلاعات    
مدیریت شهری    
معلومات عمومی    
ورزش و سرگرمی    
 
 
 
 
 
© 2005 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٣ کاربران آنلاین :
۹۷,۲۳۸ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
مرکز اطلاعات مدیریت شهری
سایت مرجع مدیریت شهری
موسسه فرهنگی تبیان
موسسه فرهنگی راسخون
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
پایگاه اطلاع رسانی
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو مجلات
آرشیـو مدیریت شهری
آرشیـو مجله فناوری
آرشیو مجله بهداشت
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان